2013. január 19., szombat

I. Helyzett Regii Novellája

I. Helyezett Regii Novellája:
Zene



Megbabonázva néztem az előttem elterülő, hatalmas tömeget. Tudtam, hogy egyikük sem méltat egy pillantásra sem, mégis úgy éreztem minden szempár rám szegeződik. Lesimítottam a szoknyámat, eltűrtem a szemembe hulló, göndör hajamat, majd magabiztosan elindultam. Persze csak azt hittem, hogy önbizalommal telve lépkedek. Valójában csetlettem-botlottam, nem vettem észre a lábam előtt elterülő papírgalacsinokat, amik keményre gyűrve várták, hogy mikor esem el bennük. Szerencsére egyszer sem kötöttem ki a földön, viszont elég nagy feltűnést keltettem azzal, hogy úton-útfélen megbotlottam a saját lábamban, amivel hangos, vihogó nevetést váltottam ki néhány szőke, tökéletes alakú, jól manikűrözött lányból. A suli libái. Gondoltam gúnyosan, de nem igazán érdekelt, hogy mit gondolnak rólam. Nem az ő tetszésüket akartam elnyerni. Már hozzászoktam a sok, hasonló kaliberű lányhoz, hisz ilyenek mindenhol vannak. Nem lehet kikerülni őket, akkor sem ha nagyon igyekszel. Folyton megtalálnak, a legrosszabb pillanatban, készen arra, hogy porig alázzanak, ezzel növelve a tekintélyüket, és rombolva az áldozat amúgy sem magasra ívelő népszerűségét, ami lássuk be, igencsak számít egy gimnáziumban.
Gyorsan elkaptam róluk a tekintetemet, mert tudtam, hogy ha meglátnám milyen megvető tekintettel vizslatnak, fognám magam, és észvesztve rohannék ki az épületből, amit nemigen lehetne érett viselkedésnek nevezni. Pedig be kell bizonyítanom magamnak, hogy helyt tudok állni itt, akármi is történjék. Felőlem ez az egész kóceráj a fejünkre eshet, én akkor is magabiztosan, és büszkén lépnék ki rajta. Az a fontos, hogy a legkínosabb helyzetben is nyugodt maradjak. Nem szabad pánikba esnem, különben még arcpirítóbb jelenetbe csöppenek, a saját hibámból.
Csakis előre néztem. Éreztem ugyan, hogy néhányan rám pillantanak, de hát mindenhol megnézik kicsit az új lányt, nem? A friss húst, akit meg lehet szívatni. A fiúknak nyílván csalódást okoztam megjelenésemmel. Bizonyára egy hosszú lábú, nagy mellű szőkeciklont vártak, nem engem. Én ugyanis a legnagyobb jóindulattal sem nevezhettem magam szépnek. Barna, vállig érő, göndör hajammal semmit sem tudtam kezdeni, még kifésülni is nehezemre esett, így reggelente csak szimplán megráztam a fejem, és kész is volt a frizurám. Egyesek szerint jól áll, ha lófarokba kötöm, de olyan nehéz egy helyre varázsolni minden tincset, úgyis mindig kilóg egy-két göndör lokni, ráadásul a fejem tetején, így inkább bele sem szoktam kezdeni.
Ami a hajam után a legjobban zavart, az a magasságom. Vagyis a nem létező magasságom. A magam százhatvanöt centijével igencsak eltörpültem a suli folyosóján a két méteres focisták, vagy a modellalkatú- és  magasságú lányok között. Nem rendelkeztem formás, hosszú lábakkal, s a nőiességem méretei is aggasztottak. Hogy valami jót is említsek magamban, attól nem kellett tartanom, hogy azzal szekálnak, hogy kövér vagyok. A hasam lapos, a csípőm pedig pont megfelelően gömbölyödött, a mellem csekély méreteihez képest.
Miután sikeresen, és élve túljutottam a tömegen, egy szempillantásnyi időre elöntött a megkönnyebbülés. Aztán rájöttem, hogy még korántsem vagyok túl a nehezén. Ha a folyóson átmenvén nem ettek meg reggelire, akkor az új osztálytársaim fognak bekebelezni, amiért megzavarom nyugalmas életüket felbukkanásommal. Igaz, én nem zavarok sok vizet, azért egy új diákot nem szoknak meg egyhamar a többiek. Ezt sajnos tapasztalatból tudom. Kismillió költözésünk alatt volt időm rájönni erre a tényre, ami bizony az összes újonnan érkezettet elkeseríti. Ha még él bennük a remény egy kis szikrája, az hamar elalszik, miután megpillantják diáktársaik mogorva arckifejezését, és ellenséges méricskélését. Abban a pillanatban nem vágynak másra, minthogy biztonságban, és egyedül lehessenek a szobájukban, távol az iskola területétől.  Úgy ahogy most én…
Vettem egy mély lélegzetet. Menni fog. Menni fog, nem kell kétségbe esni. Biztattam magamat, s egy kis időre el is hittem, hogy nem lesz semmi baj. Miután megbizonyosodtam arról, hogy a megfelelő terem előtt állok, megragadtam az ajtókilincset, s behunyt szemmel lenyomtam. A terem dugig volt diákokkal. Néhányan a padokon ültek, hangosan röhögve beszélgettek egymással, míg mások csendesen helyet foglaltak a székükön. Mikor beléptem egy másodpercre mindenki felém nézett, majd nem törődve érkezésemmel, folytatták megkezdett tevékenységüket.
Egy ideig bizonytalanul álltam az ajtóban, tekintetemmel egy üres hely után kutattam. Szerencsére senki nem törődött velem, túlságosan el voltak foglalva a saját kis világukkal, amibe én nem tartoztam bele. Észrevettem egy, a „menőktől” megfelelő távolságra eső, üres helyet, s a nyakamat behúzva elindultam a pad felé. Igyekeztem nem nekimenni senkinek, arra is vigyáztam nehogy felborítsak valakit, netalán egy gyanútlanul üldögélő új osztálytársam nyakába borítsam a tejeskávémat, amit suli előtt szereztem be egy közeli kávézóból. Miután épségben helyet foglaltam, óvatosan körülnéztem a teremben. Senki nem törődött velem, s nem tudtam ezzel mit kezdjek. Talán nekem kéne odamennem valakihez beszélgetést kezdeményezni? Szimpatikus, hozzám hasonló arcok után kutattam a szememmel, aztán lemondtam az ötletről. Mi értelme? Pár hét, legfeljebb egy hónap után úgyis továbbállunk, felesleges lenne hosszú ideig tartó barátságot ápolnom valakivel, hisz előbb-utóbb megszakadna a kapcsolat. Mindig ez történik. Megkedvelek valakit, a következő pillanatban pedig a szüleim közlik velem, hogy költöznünk kell.
Elővettem a táskámból az órarendet, s megállapítottam, hogy irodalmam lesz. Ezt a tantárgyat legalább szerettem, s ha az Üvöltő szeleket vesszük, mint az előző sulimban, tökéletes lesz ez az óra. Azonban, mikor becsengettek és Mrs. Torricelli, az irodalomtanár belibbent a terembe, olyan légiesen, mintha egy középkori bálba igyekezne, ráeszméltem, hogy ők már vagy két hete befejezték a könyvet, és rátértek Shakespeare munkásságára. Szerencsére képben vagyok a Rómeó és Júliából, a Hamletet pedig már többször elolvastam és tanultam, tehát nem leszek nagyon lemaradva.
A tanárnő vagy nem tudott új diák érkezéséről, vagy nem vett róla tudomást –úgy, mint az osztálytársaim. De ez nem is volt baj, már untam a sok bemutatkozást.
— Hiába kiváló darab, azért akadnak hibák a Rómeó és Júliában. — A tanárnő tekintélyt parancsoló megjelenését csak fokozta azzal, hogy úgy járkált körbe az osztályteremben, mintha a legutolsó porszem is az ő tulajdonát képezné. Megállt az asztalom előtt, amit csodáltam, tekintve, hogy a terem legtávolabbi sarkában gubbasztottam.
— Mondjon egy példát, Miss…— ránézett a lapjára — Haust!
Nagyon nyeltem.
— Mindketten úgy ugrottak bele a köztük lévő szerelembe, ugyanakkor ez csak egy fellángolás volt, amiért az életüket áldozták. Az író több időt adhatott volna számukra, hogy megismerjék egymást, mert így mondhatni feleslegesen oltották ki az életüket egy szinte ismeretlen ember miatt. — Megnyaltam a számat, s izgatottan vártam Mrs. Torricelli reakcióját, miközben a velem párhuzamosan lévő padban ülő srác füttyentett egyet. Leszegtem a fejem, de a szememet a tanárnőn tartottam.
— Ez is egy szempont Miss. Haust, nem is rossz kezdésnek — mosolygott rám, s én azonnal láttam, hogy ezt nem gyakran csinálja. Néhányan a teremben morogni kezdtek. A tanárnőt elnézve ez azért lehetett így, mert ritkaságszámba ment, hogy megdicsér egy diákot, s én az „újonc” már az első órán elnyertem ezt a „megtiszteltetést”. Mégis, valahogy nem örültem neki, mert ez azt jelentette, hogy nulláról lecsúsztam mínusz egyre az osztálytársaim szemében, s jobban kell igyekeznem, hogy befogadjanak.  Éppen ezért az óra további részében inkább csendben meghúztam magam.
A teremből kifelé menet ismét igyekeztem barátságos arcok után kutatni, de mindenki a fejét leszegve igyekezett a következő órájára, páran kis híján fel is löktek, így behúzott nyakkal igyekeztem a szekrényem felé. Hamarosan vége lesz. Remélhetőleg anyáék a jövő héten drámaian bejelentik, hogy csomagoljunk, mert sajnos költözünk. Makacsul erre gondoltam, hátha valóra válik a kérésem. Szerencsére apát gyakran helyezik át egyik helyről a másikra, s tulajdonképpen ennyi erővel lakókocsiban is tengethetnénk napjainkat.
Fáradtan a szekrényemnek dőltem, megnéztem hol, és mi lesz a következő órám, majd a vállamra vettem a táskám, és a szemközti mosdóba tartottam, abban a reményben, hogy ott biztonságosan meghúzhatom magam a szünetben. De amint betettem a lábam a feltűnően tiszta lányvécébe legszívesebben visszafordultam volna, viszont nem akartam hülyét csinálni magamból, így bementem az egyik fülkébe. A dolgom végezte után, mikor épp kezet mostam még mindig ott voltak. Egy szőke és két barna hajú lány beszélgetett az egyik fülke előtt, azok a kis libák, akik reggel kinevettek engem. Most is megvetően méregettek, de én igyekeztem nem törődni velük. Már nyitottam volna ki az ajtót, mikor az egyikük utánam szólt.
— Te vagy az új lány, igaz? — Lassan megfordultam. A szőke lány karba tett kézzel méricskélt, és várta a válaszom.
— Igen… A nevem Courtney —válaszoltam, s a hangom egy kisegér cincogásának tűnt. Én szívem szerint itt lezártam volna a csevejt, de a szőke folytatta az ismerkedést, s valami azt súgta, nem kedvességből teszi.
—Én Nicole vagyok, ők pedig Simone és Wendy. —A másik két lány felé bólintottam, majd ismét a kilincs után nyúltam. Időben kijutottam a mosdóból, így a szőkének nem volt esélye újabb kérdést feltennie, amiért hálás voltam, hisz szavaiból áradt a megvetés.
Tanítás után igyekeztem a lehető leggyorsabban elhagyni az iskola területét. Villámsebességgel pakoltam a táskámba az utolsó órám után, ami történelem volt, tehát alaposan lefárasztott, ahogy az is, hogy be kellett mutatkozom mindenki előtt. Mondanom sem kell, Nicole és pincsikutyái kapva-kaptak az alkalmon. Végig ásítoztak, sugdolóztak, s mikor a helyemre igyekeztem, az egyikük kitette elém a lábát, amit én szerencsésen kikerültem, majd vetettem rá egy lesújtó pillantás, mire mindhárman nevetni kezdtek. Istenem add, hogy mihamarabb elmehessek innen!  Elmondhatatlanul örültem a kicsengetésnek, s én voltam az első, aki elhagyta a termet. Mivel szinte futva tettem meg a padom és az ajtó közti távolságot, ráadásul szokásomhoz hűen nem figyeltem a lábam elé, megbotlottam a küszöbben, feldöntve valakit, aki épp elment a terem előtt, s nyílván arra vágyott legkevésbé, hogy valami idióta tyúk nekimenjen.
— Ne… Ne haragudj — mondtam neki szabadkozásképpen, majd gyorsan feltápászkodtam, és folytattam utam végig a folyosón a kijárat felé.
— Hé, várj! — Nem akartam a szemrehányását hallgatni, amiért nekimentem, így nem figyeltem rá, nyugodtan sétáltam tovább. Majd lépteket hallottam magam mögül, úgy, mintha valaki futna, s nem sokkal később egy kéz megfogta a vállamat és maga felé fordított.
— Szia — köszönt nekem a srác, akit az imént ejtettem el. Tekintetében nem láttam a dühöt, inkább kíváncsiságot véltem felfedezni.
— Szia. — Tudom, hogy udvariatlanság volt, de én már fordultam is vissza. Ő azonban mellém lépett, s velem együtt sétált.
— Te vagy az új lány, igaz? — nézett felém — Hogy is hívnak? Bocsi, a reggel olyan régen volt.
Alaposabban végignéztem. Kócos, barna haj, és pimasz mosoly. Ő is Mrs. Toricelli irodalomórájára járt, velem együtt.
— Courtney Haust — válaszoltam.
— Lucas — vigyorgott rám — Elkísérhetlek a parkolóba?
Igazság szerint nem vágytam társaságra, de bunkó sem akartam lenni, így lassan bólintottam mire ő, ha lehet még szélesebben elmosolyodott. A parkolóba menet különböző kérdéseket tett fel. Érdekelte, hogy honnan jöttem, mi a kedvenc tantárgyam, megkérdezte hogy tetszik a suli, majd szerencsére odaértünk a kocsimhoz. Pontosabban a kocsinkhoz, mivel nem az enyém volt, hanem közösen használtuk a családban. Mivel csak egy autónk volt, okosan be kellett osztanunk, hogy mikor ki használja. Apának korán be kellett érnie a munkahelyére, nem tudott volna elhozni, így ő egy kollégájával ment el, ránk hagyva a kocsi kulcsot. Anya még nem talált itt munkát, a napot arra szentelte, hogy „belakja” a házat, azaz hatalmas kupit csinálva berendezkedjen. Csak remélni mertem, hogy az én dobozaimhoz nem nyúlt hozzá, különben biztos, hogy semmit sem fogok találni, mire hazaérek. Az egyetlen hátránya annak, hogy én használom a kocsit az, hogy meg kell várjam az öcsémet, de kibírom azt a tíz percet.
A kis piros BMW-hez érve odafordultam Lucashoz.
— Hát… Akkor én megyek is, szia. — Előhalásztam a táskámból a kulcsot, s kinyitottam a vezetőülés felőli ajtót, majd beszálltam.
— Szia, még látjuk egymást — kacsintott rám, én pedig halványan elmosolyodtam. Szerencsére mögötte felfedeztem az öcsémet, s miután beszállt beindítottam a motort, majd elhajtottam.
Timothy röviden elmesélte a napját, s a maradék utat azzal töltötte, hogy teljes hangerővel hallgatta az mp4 lejátszóját, így szükségem sem volt a rádióra, habár nem tetszettek az ő zenéi, helyette az útra figyeltem. Az egyik piros lámpánál tekintetem egy közeli zsákutca felé tévedt.
— Maradj a kocsiban — szóltam az öcsémnek kihúzva füléből a fülhallgatót, mire ő értetlenül pislogott rám. Kiszálltam, és igyekeztem minél hamarabb a járdára érni, mivel körülöttem az összes autóból felháborodott kiáltás valamint dudaszó hallatszott ki. Timothy is utánam kiabált, de nem törődtem vele. Elértem a zsákutcát, ami nem volt túl hívogató. Bűzlött a szemeteszsákoktól és még kitudja mitől, tehát ha nem akartam tönkretenni a szaglásom igyekeznem kellett. Kétségbeesetten körbenéztem, hátha látok egy rendőrt, egy biztonsági őrt, akárkit aki segíthet. De úgy tűnt egyedül voltam, senki sem volt az utcán, a kocsik pedig nem álltak meg, mentek tovább nyugodtan. Dudaszót hallottam, amik egyre erősödtek, majd káromkodó hangok vegyültek zajukba. Egyik vezető sem örült a ténynek, hogy az út közepén álltam meg, így kikerülték a kocsit, az öcsém pedig egyre hangosabban kiabált utánam. Felesleges lett volna hívnom a rendőrséget, mire kiérnek, már semmit sem találnak itt. Úgy döntöttem a kezembe veszem az irányítást, ami egy ilyen szerencsétlen lány számára, mint én, nem éppen a legjobb döntések közé tartozott, de nem tehettem mást, nem hagyhattam ezt.
— Hé! —A lehető leghangosabban kiáltottam, és az alak felém fordult, ellökve a rémült, remegő lányt maga mellől. Mikor a köpcös, szürke sapkás férfi felém indult, beláttam, hogy ez finoman szólva is szar ötlet volt. Mégis hogy képzeltem? Kétségbeesetten körülnéztem, közben fél szememet a nem épp barátságos alakon tartottam, és lassan hátrálni kezdtem. Már épp segítségért kiáltottam volna, mikor a férfi hirtelen megállt, majd egy nagy puffanással a földre esett. Felvont szemöldökkel, értetlenül bámultam élettelen testét.
— Nyugi, nem halt meg.— A hang irányába fordultam. A valószínűleg ájult férfi mögött az a lány állt, akit pár másodperccel ezelőtt még szándékomban állt megmenteni. Hát fordult a kocka, éppenséggel ő mentette meg az én irhámat. Kezében egy hatalmas botot tartott, azzal üthette agyon az alakot.
— Hívd a rendőrséget — szólalt meg a lány újból, miközben én még mindig értetlenül meredtem a férfira. Remegő kézzel elővettem a mobilomat, és tárcsáztam a rendőrséget. Megígérték, hogy azonnal jönnek.
— Köszi, hogy elterelted a figyelmét — mondta a lány, még mindig a kezében tartva a botot.
— Öö… Kösz, hogy leütötted.— A fülem mögé tűrtem a hajamat, majd meghallottam a szirénákat. A lány bólintott jelezve, hogy innen már egyedül is boldogul, én pedig kis híján összecsukló léptekkel siettem vissza a kocsihoz.
— Ez meg mi a fene volt? — támadt le az öcsém, amint kinyitottam az ajtót.
— Ne akard tudni — néztem rá sötéten, majd beletapostam a gázba. Remek, máris kezdődnek a bonyodalmak, mint mindig, ha új helyre jövünk…
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése